בין העצים ובין סלעים: על שילוב פרגולות עץ בעיצוב גינות

הגינה היא המרחב החיצוני והחי של הבית. עוד בטרם תשלבו בה עצים, פרחים או פרטי נוי, יש לתכנן איך וכיצד תיראה. בין האלמנטים הרבים שיש לקחת בחשבון ישנם אלמנטים עיצוביים שונים כשהמרכזי מבינם הוא הקמת פינת ישיבה והצללתה באמצעות פרגולה או מפרשי צל.

החשיבות והיתרונות של הצללת הגינה

באקלים הארץ ישראלי, כמעט ובלתי אפשרי להקים גינה מבלי לדאוג לפתרונות הצללה. החשיבות של הקמת פינה מוצלת בגינת הבית שלכם, טמונה בשמירה על ריהוט הגן מפני נזקי השמש, תיחום פינת ישיבה המאפשרת פרטיות וכמובן כלי עיצובי המשפר את נראותו של החלק החיצוני של בית המגורים.

בכל הנוגע לעיצוב גינות, ישנם מספר אלמנטים שבאמצעותם ניתן ליצור הצללה טבעית ואסתטית. בין פתרונות אלו, ניתן למצוא כאלו הכוללים עצים וצמחייה המעניקים צל טבעי ופתרונות מלאכותיים דוגמת סכך, פרגולות ומפרשי צל.  יתרונותיה של הפינה המוצלת בתכנון הגינה הם רבים ומגוונים ביניהם ניתן למצוא הגנה על צמחייה מפני השמש, קיומו של אזור קריר שניתן לבלות בו בחודשי הקיץ הישראלי, שדרוג מראה הגינה ונוספים.

הכול אודות פרגולות

 בכל הנוגע לפתרונות עיצוביים, אחד מהאלמנטים הנפוצים ביותר המשלבים בין טבעי למלאכותי היא פרגולת העץ. הסיבה לכך, היא ששילובה של הפרגולה בעת תכנון הגינה  מעניק חיבור טוב יותר לטבע, מוסיף צבע חם ומשתלב במגוון סגנונות עיצוב גינות.

הפרגולה היא רהיט עשוי עץ או אלומיניום הבנויה מגג הנשען על עמודים המספקים הגנה מהשמש. מדובר במבנה דמוי סוכה, המורכב בצורה תלויה או עומדת. מקורה של הפרגולה היא ברומא, שם הייתה בנויה מקורות עץ עבות עליהן הונחו ענפים וגפנים ששימשו כמקור צל. עוד בשלב התכנון, חשוב לדעת שבניית פרגולה דורשת קבלת היתר מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה באמצעות הגשת תוכנית הבנייה ותשלום חד פעמי. סמוך לשלב הבנייה, ישנם מספר דברים שכדאי לבדוק ביניהם כיווני אוויר ואור השמש יחד עם מיפוי הצרכים השונים. כל זאת, על מנת להבטיח הנאה מקסימלית מהשימוש בפרגולה. 

באיזה עצים ניתן להשתמש לבניית פרגולה?

בכל הנוגע לשימוש באלמנטים טבעיים וצבעים חמים, נחשבת פרגולת העץ לפתרון המומלץ ביותר. פרגולת עץ נחשבת למומלצת במיוחד גם בגלל מחירה שנחשב לזול מפרגולת אלומיניום, אפשרויות העיצוב המגוונות ועמידותו של העץ. בניית פרגולה, יכולה להיעשות מסוגי עץ שונים שלכל אחד יתרונותיו והמראה הייחודי שמעניק. בין אלו סוגי העץ המומלצים ביותר לבניית פרגולה לגינה הם:

פרגולה מעץ ארז  – סוג עץ הנחשב לעמיד בפני פגעי מזג האוויר וקל לתחזוקה, אולם חסרונו העיקרי הוא שצבעו נוטה לדהות.

 פרגולה מעץ אורן – נחשבת לפופולרית במיוחד בישראל. עץ אורן נחשב נוח לבנייה ועלותו זולה יחסית לחומרים אחרים.

פרגולה מעץ גושני  – חומר המיועד לבניית פרגולה מעץ תלת שכבתי בשל צפיפותו הגבוהה והאיכותית. עץ הגושני נחשב לעמיד במיוחד בפני נזקי מזג האוויר ונחשב לפופולרי בשל הגוון הייחודי שלו.

פרגולה מעץ אלון – סוג עץ הנחשב גמיש ועמיד בפני נזקי מזג האוויר ומזיקים. השימוש בעץ האלון נפוץ בניית פרגולות משום שעלותו אינה גבוהה, תכונותיו דוחות כתמים והוא נחשב לעמיד לאורך זמן רב.

פרגולה מעץ במבוק – הבמבוק נחשב לפתרון נפוץ בקרב אלו שמעוניינים בפרגולה המשלבת ברזל ועץ. הוא אינו משמש לבניית הפרגולה כולה אלא לכיסוי הגג משום שאינו עמיד מספיק.

פרגולה מעץ אשוח  – עץ צהבהב בעל עמידות גבוהה. האשוח נחשב לבחירה מומלצת בכל הנוגע לבניית פרגולה רב שכבתית ונחשב לחזק במיוחד ביחס לסוגי עץ אחרים.

פרגולות מעץ וגדרות בשיטת ההשחלה -
עם חיבורים ללא הברגה ואפשרות להרכבה עצמית.
לייעוץ הצעת מחיר ללא התחייבות
Facebook
Twitter
LinkedIn

כתבות נוספות

איך לשדרג את מראה הגינה בעזרת עץ

אין יותר טבעי מלעצב את הגינה בשילוב פריטי עץ. פריטי העץ השונים משתלבים עם הצמחייה והפרחים בהרמוניה, ומחברים את מה שמעשי ידי

מחפש פרגולה, גדר, או ריהוט גינה מעץ? קבל ייעוץ או הצעת מחיר ללא התחייבות!​

או, השאר פרטים ונתקשר אליך חזרה

דילוג לתוכן