בניית פרגולה עשה זאת בעצמך

בניית פרגולה בשיטת עשה זאת בעצמך

פרגולה היא תוספת פונקציונלית ואסתטית בכל גינה או מרפסת.  היא משמשת כמחסה מפני השמש, לעיתים גם מפני הגשם ומאפשרת פינה פרטית ומוצלת בה ניתן להשתמש בכל שעות היממה בנוחות. 

אנשים רבים מבקשים לחסוך בעלויות הפרגולה ולבנות אותה בשיטת "עשה זאת בעצמך". בניית פרגולה מעץ, בשיטת בעצמך דורשת יד טובה לעבודה עם עץ וידע טכני מספק לקיבוע הפרגולה באופן בטיחותי ויציב. עם הפטנט הייחודי של פרגולות העתיד זה עכשיו אף קל יותר מתמיד. מגוון הדגמים של פרגולות בהשחלה, יאפשרו גמישות והתאמה מרבית של הפרגולה שתבנו למיקום הנבחר, לצד חסכון כספי.

בחרנו לספק כאן טיפים לכל החרוצים שבנינו, שרוצים לבנות פרגולה בשיטת "עשה זאת בעצמך". בין אם בשיטה של פרגולות העתיד, או בין אם לגמרי בעצמכם. הטיפים הבאים יעזרו לכם להימנע משגיאות וליהנות מהפרגולה החדשה שלכם בבטחה ולאורך שנים רבות.

בניית פרגולה בשיטת "עשה זאת בעצמך" מתחילה בתכנון

רגע לפני שאתם אוחזים במסור שלכם, ומתחילים בבניית הפרגולה  שלכם – כדאי לתכנן בדיוק איך תראה הפרגולה שתבנו. אילו חומרים ידרשו לתהליך ואיך לעשות זאת נכון. גם בתהליך עשה זאת בעצמך פרגולה מוצלחת היא כזו שתוכננה היטב טרם תחילת הבנייה.

כשאתם מתכננים איך לבנות את הפרגולה שלכם, מדדו את אורך ורוחב שטח הפרגולה והתחילו בשרטוט שטח הפרגולה הנדרש באופן מדויק. בתכנון כמות לוחות העץ, יש לחשב את לוחות העץ שיכסו את כל השטח הנדרש. בנוסף עוד לוחות לעמודים מהם תוכלו לבנות את הבסיס לפרגולה (ה"רגליים"). אל תשכחו שבבניית פרגולה יש ליצור שיפוע לטובת ניקוז מי גשמים בחורף. עומק השיפוע תלוי בחומר שבו תשתמשו לטובת בניית גג הפרגולה. עשה שיפוע מינימאלי לניקוז מיטבי של מי גשמים ביחס של 7%.  על כל 1 מ' ירידה אורך קורה, יש לחשב ירידה של 7 ס"מ בגובה. במקרים מסוימים, ניתן להסתפק גם בשיפוע נמוך יותר.

פרגולות וגדרות מעץ בשיטת ההשחלה
עם חיבורים ללא הברגה ואפשרות להרכבה עצמית.
לייעוץ והצעת מחיר ללא התחייבות

החומרים הנדרשים לבניית פרגולות בשיטת "עשה זאת בעצמך"

בבניית פרגולה בשיטת "עשה זאת בעצמך", תזדקקו לקורות עץ כמפורט למעלה, ולפלטת קירוי כמו סנטף או פוליגל. חומרים איכותיים מספקים גם חומרים מסנני קרינה.  הפוליגל, שהוא יקר יותר, מפחית רעש של גשם. כשאתם בוחרים בקורות לבניית פרגולה, חשוב לבחור בעץ מטופל. זהו עץ שעבר טיפול בחומרי הדברה נגד מזיקים כמו טרמיטים. חשוב לדעת, מזיקים שעלולים להימצא בקורות עץ שאינן, מטופלות יחלישו את עמידות קורות העץ ועלול גם לחדור אל הבית. רוצים פרגולה בשיטת "עשה זאת בעצמך" מהירה וקלה אף יותר – הזמינו קורות עץ חתוכות מראש לפי מידה ולאחר צביעה, כפי שניתן לקבל מפרגולות העתיד. לצד חסכון כספי, תוכלו לסיים את הפרגולה בקלות רבה ובמהירות שיא. הקורות והעמודים עבור הפרגולה, יוכנו מקורות עץ מלבניות בחתך של 15×20 ס"מ לפחות. עבור קורות התמך של הפרגולה, גם קורות דקות יותר, בחתך של 15×7ס"מ עשויות להספיק. ההמלצות הללו כלליות בלבד ולא מחייבות. החישוב אינו לוקח בחשבון, את אורך המפתח, והשפעות כוחות על הפרגולה כגון רוחות.  מומלץ להיוועץ עם בעל מקצוע מראש, לטובת בניית פרגולה בטיחותית.

כיסוי הפרגולה

בפרגולה רגילה, קורות העץ מתחברות אלה לאלה באמצעות תושבות ברזל בשיפוע של 90 מעלות, וברגי ג'מבו. אחד מהיתרונות הגדולים בפרגלות שלנו, הם המחברים הפשוטים והחכמים בין העצים (פטנט רשום) שמקלים מאד על מלאכת ההתקנה ומאפשרים לסיימה במהירות מרבית. בפרגולה רגילה, תזדקקו לברגים שמתאימים לחיבור של עץ לעץ, ואם הפרגולה שתבנו מתוכננת להתחבר לקיר החיצוני של הבית – תזדקקו לברגים שמתאימים לחיבור של עץ לקיר.

את גג הפרגולה שלכם תוכלו לבנות בעזרת סרגלי עץ (לטות) שהם דקים ועדינים יותר. סרגלי העץ נדרשים לעמוד בנשיאת משקל חומר הגג שלכם, בעוד הקורות בהן תשתמשו לבניית הקורה המרכזית וקורת התמך, נדרשים לעמוד בעומסים כבדים הרבה יותר. בשיטת ההתקנה של פרגולות העתיד, כל הלטות מותקנות בהשחלה ללא צורך בחיבור ברגים.

כיצד מבטיחים את עמידות הפרגולה?

החלקים בפרגולה שאחראיים לחוסנה ויציבותה הם רגלי הפרגולה והקורות המרכזיות, ובאופן משני גם הקורות הנוספות שתבחרו להוסיף לחיזוק תשתית הפרגולה. הקורה המרכזית תהיה הקורה המחברת את רגלי הפרגולה בגובה הפרגולה, ואשר מעליה יונח גג הפרגולה. על רגלי הפרגולה והקורה המרכזית לספק תשתית בטוחה ויציבה לכל המבנה, ועל כן – השתמשו בעץ עבה וחזק וקבעו את הקורות היטב זו לזו. תוכלו להוסיף קורות תומכות, למשל באמצע הרגל – לבניית קורות אלה תוכלו לבחור בעץ עדין יותר.

אילו חומרים משמשים לקירוי הפרגולה?

מעל למבנה התשתית של הפרגולה, תוכלו לקבע סרגלי עץ שישמשו להצללה, ובדרך כלל גם לוח סנטף או פוליגל שיגן מפני הגשם ויוסיף שכבה מבודדת. קבעו היטב את הקורות וסרגלי ההצללה שמתחת לקירוי הפוליגל או הסנטף אל הקיר. הניחו מעל גג הפרגולה את לוח הפוליגל או הסנטף וקבעו גם אותו היטב אל המבנה באמצעות ברגים.

 

לסיכום:

קודם כל, מגיע לך כל הכבוד על כך שאתה בוחר לבנות את הפרגולה בעצמך!

איתנו או בלעדינו, אנחנו מאחלים לך המון הצלחה בבניית פרגולה שלך!

 

מחפש פרגולה, גדר, או ריהוט גינה מעץ? קבל ייעוץ או הצעת מחיר ללא התחייבות!​

או, השאר פרטים ונתקשר אליך חזרה

דילוג לתוכן