האם אפשרי לבנות פרגולת עץ באופן עצמאי?

יש לכם מרפסת או גינה, אתם יושבים בה בשמש, סובלים מהחום הכבד ואומרים לעצמכם במשך ימים רבים כי אתם זקוקים בדחיפות להתקנה של פרגולה לגינה. כאן גם מתחילות המחשבות, מה צריך בשביל להתקין פרגולה? איזה סוג של פרגולה כדאי להתקין? האם ניתן לבנות פרגולה באופן עצמאי? במאמר הבא נסביר על תהליך ההתקנה ונסביר למה לא כדאי לבנות פרגולה לבד. 

מבנה חזק ויציב לפרגולה

אחד הדברים הכי חשובים כאשר בונים פרגולות עץ הוא יצירת מבנה יציב בצורה נכונה. כדי ליצור מבנה יציב של פרגולה, יש ליצור לה עמודים אשר מקובעים בצורה טובה לאדמה. אם אתם מנסים לבנות פרגולה בעצמכם, סביר להניח שזה יהיה החלק הקשה ביותר ותחפשו משהו שעליו תוכלו ליצור את המבנה, אך אם אין לכם מצב כזה בחצר, אתם תהיו חייבים לבצע קיבוע באדמה בעזרת בטון. מדובר על פרוצדורה שכדאי שיבצעו מומחים בתחום הפרגולות. 

יצירת קיבוע בעזרת בטון עבור פרגולות, מצריך חפירה עמוקה באדמה המאפשרת הכנסה של העץ מספיק עמוק ויצירת בלילת בטון חזקה הכוללת שילוב עם חצץ. כמו כן, יש לייצר עגינה עבור העץ, לפחות עד שהבטון מתייבש וזה לוקח כמה שעות. אם לעץ לא תהיה עמדת עגינה חזקה ויציבה, הוא פשוט ייפול והבטון עשוי להתייבש כאשר העץ יתקבע עקום. קיבוע עקום לא יאפשר לכם להתקין את הפרגולה בצורה תקינה. 

עיצוב בלתי מתפשר

פרגולות הן מבנה גדול בחצר שלכם המשפיע על הנראות שלה. לכן תרצו שהפרגולה שנבנית אצלכם בחצר תהיה מעוצבת בצורה יפה. ומה עיצוב של פרגולה מעץ כולל? הוא כולל עץ מלוטש בצורה יפה וצבוע בקפידה. צביעה אחידה של עצים לפרגולה הם לא עניין של מה בכך, יש לדעת איך לעשות זאת בצורה נכונה. אם צבעתם בצורה לא מקצועית את העצים, זה יתבטא בנראות לאחר מכן. אם העץ לא מלוטש כמו שצריך, הצביעה לא תהיה אחידה. כאשר אתם לוקחים איש מקצוע העוסק בבנייה וגם התקנת פרגולה, אתם יודעים שגם הליטוש וגם הצביעה יהיו איכותיים. 

כמו כן, העיצוב של הפרגולה גם כולל בנייה מעוצבת בעץ. יש פרגולות שבהן משתמשים בעצים עבים ויש פרגולות שבהן משתמשים בעצים יותר דקים. יש פרגולות שבהן ייצרו לכם גם דופן מעוצבת מלייסטים של עץ ויש פרגולות שהינן פתוחות מהצדדים. בחירת העיצוב היא שלכם, אך את הביצוע כדאי שתשאירו למומחים בתחום. 

עלות מול תועלת

עלות של פרגולת עץ נעה בין 8000 שקלים ל-15,000 שקלים, תלוי בגודל הפרגולה. העלות אולי קצת גבוהה, אך התועלת שתפיקו בעלות זו היא גבוהה גם כן. פרגולת עץ איכותית שנבנתה בידי איש מקצוע, נשארת אתכם גם שנים לאחר מכן. יכול להיות שתרצו לחדש את הצבע שלה, אך מבחינת חוזק, היא תישאר אתכם זמן רב. 

פרגולות מעץ וגדרות בשיטת ההשחלה -
עם חיבורים ללא הברגה ואפשרות להרכבה עצמית.
לייעוץ הצעת מחיר ללא התחייבות
Facebook
Twitter
LinkedIn

כתבות נוספות

איך לשדרג את מראה הגינה בעזרת עץ

אין יותר טבעי מלעצב את הגינה בשילוב פריטי עץ. פריטי העץ השונים משתלבים עם הצמחייה והפרחים בהרמוניה, ומחברים את מה שמעשי ידי

מחפש פרגולה, גדר, או ריהוט גינה מעץ? קבל ייעוץ או הצעת מחיר ללא התחייבות!​

או, השאר פרטים ונתקשר אליך חזרה

דילוג לתוכן